Leveransvillkor

LEVERANSVILLKOR

När du handlar hos oss ingår alltid moms  i det angivna priset. Vi levererar alla produkter  inom Sverige, i samarbete med speditörer som Bring Express, Posten och Schenker. Notera att vi, förutom till Gotland, inte kan leverera till adresser som kräver båttransport inom Sverige.

SPEDITORER

Leveranstiden är normalt ca 2–7 arbetsdagar, beroende på om produkten finns på vårt centrallager eller om den beställs på begäran direkt från leverantörens lager. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från leverantören. Men vi levererar din beställning så fort vi bara kan. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.

LEVERANSBEKRÄFTELSE

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även en ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager.

TRANSPORTSKADOR

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.
För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

PRODUKTER

Mindre produkter, levereras med hjälp av Posten till ditt närmaste Postombud. När paketet anlänt till ombudet skickas ett SMS ut om att ditt paket finns klart för upphämtning. Har du inte angivit ett mobilnummer får du istället en brevavi som inkluderar referensnummer samt anvisning om var paketet finns att hämta.

HÄMTA SJÄLV I BUTIK

Om du inte har möjlighet att vara hemma och passa speditörernas leveranstider kan du välja Hämta själv som leveranssätt i kassan. Då hämtar du själv dina produkter i någon av våra butiker när det passar dig.
När du väljer Hämta själv i butik betalar du dina produkter med önskat betalningssätt i webbshopens kassa. Efter att din order har tagits emot skickas produkterna internt från vårt centrallager till önskad butik. I orderbekräftelsen finns en länk där du väljer önskad butik. Observera att vi skickar ett e-postmeddelande samt ett SMS till dig så fort produkterna är framtagna och redo att hämtas, så att du inte åker ut i onödan. Observera att ordern återgår till vårt centrallager 14 dagar efter du mottagit första avisering. Vårt butiker hittar har öppet vardagar mellan kl. 10.00 och 18.00.

EXPRESSLEVERANS

Leveranssättet Expressleverans kan erbjudas till kunder i stora delar av landet men inte till adresser som kräver båttransport.

Stor-Stockholm
Med leveranssättet Expressleverans får du som bor i Stor-Stockholm hemleverans samma kväll om du beställer innan kl. 14.00. Leverans sker endast på helgfria vardagar mellan kl. 17.00 och 21.00.

Övriga Sverige
Om du bor i övriga Sverige får du hemleverans dagen efter (under kvällstid) om du beställer innan kl. 14.00. Leverans sker endast på helgfria vardagar mellan kl. 17.00 och 21.00. Beställer du på en helgdag sker leverans under andra arbetsdagen efter din beställning.

Du som kund aviseras ca 30 minuter innan leverans. Samtliga produkter i en order måste finnas i lager för att leveranssättet Expressleverans skall vara möjligt. Kostnaden för Expressleverans är 395 kr per order.

Rulla till toppen